Direktlänk till inlägg 19 februari 2019

Okunskap , frustration & orättvisor

Av Takida-lover11 - 19 februari 2019 12:46

Karlstad psyk är under all kritik ! Man plågas som ett djur med lite sömn och stora risker för återfall! De tycker även om att behandla dig som en försökskanin när man redan provat olika mediciner och de inte ger värkan. De borde tänka långsiktigt.

De borde tänka på att lösa problemen istället för att skjuta upp problemen. När du löser problemen för stunden, kommer de finnas risk att åka tillbaka inom kort. Jag hat provat att höja dosen på mediciner , samt provat olika sorter . Men de har inte gett den effekt de borde. Det funkar inte att bara höja dos eller byta sort för alla pasienter.

De hjälper inte att hela tiden höja dosen, för man kan inte hålla på att höja hur långt som helst. Medicinerna kan inte skydda dig från allt som finns framför dina ögon. Jag är heller inte nog stark att ta mig an någon terapi såsom psykoterapi eller kbt. De behöves en långsiktig lösning så jag ha kraft och ork att ta emot någon typ av behandling.

Men, eftersom inga sånna långsiktiga lösningar har vidtagits så kan jag inte på börja någon terapi som jag måste avsluta
innan den ens har på riktigt börjat . Jag har gått ut och in i depressioner i flera år, också manier.

Men är depressionerna som varit tuffast för mig även fast manierna egentligen inte är bra. Jag har även fått åkt in och ut ur psyk jämt som att de är roligt . Hur känner mina närmaste och anhöriga över detta då jag inte får bra hjälp. Mitt liv känns mindre viktigt än andras då de får den hjälpen de behöver. Förtjänar inte jag bättre?

Det känns som kroppen vill stänga av. Den orkar inte utstå mer. Jag har också problem med minnet när jag befinner mig i denna djupa depression . Jag kommer insjukna ännu mer i min sjukdom , om de snart inte gör någonting. Jag hoppas alla där ute får mer och bättre vård än detta. /takida-lover11

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Takida-lover11 - 15 december 2020 12:38

Hur ska vi placera våra känslor? Vi borde tänka på att dom personerna du har i ditt privat ska göra dig godt. Som inte trampar på dig när du redan ligger ner. De ska finnas respekt, kärlek och omtanke. Har du någon eller några personer i ditt liv som...

Av Takida-lover11 - 15 december 2020 12:36

Hur ska vi placera våra känslor? Vi borde tänka på att dom personerna du har i ditt privat ska göra dig godt. Som inte trampar på dig när du redan ligger ner. De ska finnas respekt, kärlek och omtanke. Har du någon eller några personer i ditt liv som...

Av Takida-lover11 - 14 december 2020 12:49

De finns inget bättre att bädda ner sig i sängen när man mår dåligt. Att vila kan ibland vara den bästa terapin. Du kanske inte orkar duscha eller äta. Du sätter också allt åt sidan för att du inte orkar. Men de som är åkta kommer ha full förståelse ...

Av Takida-lover11 - 13 december 2020 07:30

Våga prata med varandra om något är fel. Kommunikation är nyckel till frihet och en bra relation till varandra. Kan ni inte prata med varandra kommer de inte funka mellan er. Ge och ta är också en viktig del. Man kan bara ta emot eller ge , måste var...

Av Takida-lover11 - 11 december 2020 09:26

Hur långt är man villig att gå för att må bra? Jag måste sortera bort människor som är energi tjuvar. Man kan inte vara i kontakt med människor som stjäl din energi. Med bipolär sjukdom har du begränsad energi i vissa perioder, så de går inte ihop me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards